Home Без категория Какво да правите при изгубен багаж на летището?

Какво да правите при изгубен багаж на летището?

by f365
изгубен багаж

Знаете ли че само за изминалото лято поради изключително натоварения трафик на летищата, е имало случаи с  над 15 хиляди пътници от 90 полета, засегнати от един проблем, за който никой, който пътува със самолет не иска и да чува, а именно изгубен багаж. Освен отмененият полет, това е може би другата най-неприятна ситуация в която може да попаднете.

Знаете ли че във Великобиртания близо 700 000 чанти са били неправилно обработени през първото тримесечие на 2022 г., според данни публикувани през юни от Министерството на транспорта? И въпреки че това изглежда, като доста голяма цифра, се оказва, че вероятността това да ви се случи е малка.

Авиокомпаниите са обработили неправилно 4,35 чанти на 1000 пътници през 2021 г., което е малко повече спрямо 2020г. – 3,5 чанти на 1000 пътници. Източник са най-новите налични данни от SITA, водещ специалист в комуникациите и информационните технологии във въздушния транспорт. В повечето случаи, ако не успеете да намерите багажа си след кацане, то това е временно и не сте загубили багажа си за постоянно.

Процедурите за получаване на багаж на летището  понякога могат да бъдат по-сложни и да отнемат повече време. В такива случаи се пригответе за чакане от 30 или дори 45 минути. Ако полета е по-голям, тоест с повече пътници е възможно багажа да бъде доставен на няколко пъти. Има случаи, когато пътници прекачването си, но техния багаж продължава полета. Тогава сигнализирайки за това на авикомпанията, те могат да ви върнат багажа обратно. Друга ситуация в която може да попадннете е да се окаже, че багажа ви не е там където очаквате да е. Възможно е да е разстоварен на друга въртележка, затова ви препоръчваме да разгледате набързо други въртележки.

Ако все пак се окаже, че багажа ви е наистина изгубен и не може да го откриете, е необходимо да следвате някои процедури. Първо намерете гишето за багаж на авиокомпанията, която е обслужила последния ви полет. Ако сте били на маршрут с прикачвания с повече от една авиокомпания, искът трябва да бъде подаден до опериращия превозвач на последния ви полет, тъй като тази авиокомпания носи крайната отговорност за доставката на багажа ви

След като разберете къде да докладвате лиспващия багаж, информирайте служителите. Предоставете своето копие от етикета на чантата, който сте получили при чекирането и всяка необходима информация, която може да бъде полезна  и те ще потърсят вашата информация.

Ако служителите не могат да предоставят информация за местонахождението на вашия багаж, трябва да подадете доклад за липсващ багаж. включете всякаква информация, която можете, като например размер, цвят, вид на куфара или чантата и т.н. Тъй като повечето чанти куфари си приличат, може да помислете за добавяне на отличителна черта, като например цветен стикер или надпис. Опишете и вашите данни, като адрес и информация за контакт и не забравяйте да вземете телефонния номер на гишето за изгубен багаж, както и някакъв вид справка или номер за проследяване.

Тук идва и въпроса са обезщетението. Докато подавате доклад, не забравяйте да попитате какво е готова да предостави авиокомпанията за компенсация, както и до каква степен ще ви възстанови разходите. Например, някои превозвачи ще държат комплекти за удобства в офисите за багаж, за да ги предоставят на клиенти с липсващ багаж. Освен това те трябва да осигурят известно възстановяване на част от разходи, като например най-важните артикули като четка за зъби или дрехи. Препоръчително е да пазите касовите бележки. Какво точно ще покрият като разходи и дали ще ви обезщетят зависи от авикомпанията с която летите.

You may also like