Home Без категория  Как се определят цените на самолетните билети?

 Как се определят цените на самолетните билети?

by f365
самолетни билети

Когато търсите самолетни билети, особено ако ви предстои полет за първи път, със сигурност сте забелязали, че цената на билета, която сте виждали преди една седмица или месец, е по-различна от тази която ще видите дни по-късно. Разлики в цената за един и същи маршрут има и при различните авиокомпании. Но защо сумата се променя и какви са причините?

Как се изчислява цената на самолетните билети?

Разбира се това за което първоначално се сещаме е разстоянието. Колко по-голямо е разстоянието, толкова повече гориво и разходи. Общо три са основните фактора, които допринасят за крайната цена на билета: разходите за експлоатация на самолета с неговия екипаж, данъци и такси и таксата за обслужване. Въпреки това, тези разходи варират между всяка авиокомпания и със сигурност зависят от маршрута и вида на самолета.

Разходите за експлоатация на самолета и разходите за екипаж включват например заплатите на пилота и екипажа. Горивото пък представлява около 35% от цената на билета. Друга част са амортизацията, застраховката и поддръжката на летателното оборудване, таксите за контрол на въздушното движение и други оперативни разходи. Освен данъците, които авиокомпанията събира, например като допълнителна такса за гориво, има всякакви други такси, които трябва да се вземат предвид. Започвайки от земята, всяка авиокомпания трябва да плаща пътнически такси. Тя се изчислява на пътник и височината и зависи от съответните летища за заминаване и пристигане, на които сумата също се заплаща директно. Освен това има летищни такси, които също трябва да бъдат покрити от покупката на билет от авиокомпанията. Тези разходи включват например такси за излитане и кацане, такси за паркиране и такси за сигурност. На някои летища, както авиокомпания, така и вие също трябва да плащате такси за шум и емисии. Обикновено обаче всички цени се сумират, което води до обща цена на летището.

А знаете ли че има и такси, докато сте във въздуха? Таксата за въздушно движение например се налага като специален данък в Германия от 2010 г. и в Австрия от 2011 г., като сумата се определя от дължината на маршрута на полета. В Холандия например, както и във Франция, е въведен авиационен данък. За разлика от Германия и Австрия, тук се прави разлика само между европейски и междуконтинентални полети. 

Заедно с разходите за самолета и неговия екипаж, данъците и таксите заедно представляват средно 80% от общите разходи. Те се наричат ​​преки оперативни разходи, тъй като са пряко свързани с експлоатацията на самолета. Останалите 20% се съставят от непреки оперативни разходи, които включват например режийни разходи, маркетинг и такси за обслужване.

Таксата за обслужване се прилага от страна на туристическите агенции и онлайн порталите и включва всички разходи за издаване и продажба на самолетни билети. Допълнителни услуги като повече багаж, храна и напитки на борда или пък избор на място, също ще ви струват малко повече

По-евтин ли е билета, ако полета не е запълнен?

Не бива да забравяме и още един важен фактор в ценообразуването на билета, а именно, че търсенето определя предлагането. Авиокомпаниите се стремят да спечелят възможно най-много приходи, докато се опитват да запълнят местата. Следователно това е игра за оптимизация, в която правилният билет трябва да бъде предложен на правилния клиент в точното време. Също така колкото по-рано закупите билетите толкова по-вероятно е да получите евтини самолетни билети.

You may also like